22 Aralık 2014 Pazartesi

Karanlığa Doğru

Eminönü - Harem arabalı vapuru, İstanbul, 2014

"Daha karanlık, daha karanlık...ülkenin gidişatı gibi iyice yıldırıcı, iyice karanlık..." diye içimden geçiriyordum metafor gibi de okunabilecek bu fotografı basarken, bütün ton paletini adım adım karanlık uçlara doğru taşırken.

Fotografçılar ve karanlıkodacılar için bir iki ufak not:
Havada leke gibi görünen şeyler uçan martıların düşük enstantanede film üzerinde bıraktığı hayaletimsi izler. Silüetin sağ kenarlarındaki açıklık da doğal olarak negatifte var; ben bir müdahalede bulunmadım. Evet, garip, ben de çözemedim.

Adox Silvermax negatif

Yeni çıkan Adox Silvermax filminden 10 makara getirtmiştim Almanya'dan. Fotograf bu filme kaydedildi. Thornton Çift Banyo ile de filmi yıkadım.

Silvermax kullanmayı düşünüyorsanız kutusunda yazan ISO100'de pozlamamanızı öneririm. Bir stop fazla pozlayın. Tecrübelerime göre gölgeler bu filmde inanılmaz çabuk uçup gidiyor, bunları da ancak biraz fazla pozlayarak doldurabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Fazla pozladığınız filmleri banyo ederken süreyi azaltıyor musunuz? Mesela Tmax400 filmi EI320 çektiniz, süreyi 320'ye göre mi alıyorsunuz yoksa 400e göre mi?

    YanıtlaSil
  2. Sürenin bir miktar azaltılması ideal olur. Bir stopluk fazla pozlama için %30 azaltılabilir. Mesela Kodak Tmax400'ü EI200'de çekince ID11'de (1+1) 12 dakika yerine 9 dakika yıkıyorum.

    YanıtlaSil